SLIDGIGT

Behandling af slidgigt i Viborg

Vi tilbyder professionel vejledning og behandling af gigtsymptomer i Viborg. (slidgigt) Kontakt klinikken og få hjælp til dine smerter. Vi garantere et højt fagligt niveau, hvor du altid vil være i trygge hænder.

Slidgigt (artrose) er en naturlig degenerativ ledproces, som rammer alle mennesker i deres liv. Det er dog langt fra alle som oplever symptomer på slidgigt, og vi kan derfor ikke altid forene tilstanden med udviklingen af smerter. Slidgigtsymptomer afhænger af flere komponenter, som livsstil, aktivitetsniveau og selvfølgelig hvor udtalt slidtagen er. De fleste der oplever symptomer på slidgigt får ofte diagnosticeret tilstanden i de vægtbærende led. Det vil sige, at det primært knæ- og hofteled der rammes. Man kan også udvikle slidgigtsymptomer i skulderled, ryg, nakke og fingre. Denne gruppe udgør dog en mindre del af den behandlingskrævende statistik.

HOFTE OG BÆKKENSMERTER
Symptomer på slidgigt (artrose):
  • Smerter og ubehag ved igangsætning.
  • Skurrende eller knasende fornemmelse i leddet.
  • Hævelse i leddet
  • Ledstivhed
  • Smerter og ubehag ved for meget belastning
  • Natlige smerter og uro i kroppen.
  • Udstrålende eller refereret smerte.

Behandling af slidgigt (artrose):

Udviser man tegn eller symptomer på slidgigt, er det altid en god idé at konsulterer en fysioterapeut. Her vil man blive grundigt undersøgt og få vurderet sin smertetilstand, samt hvilke behandlingsmuligheder der vil kunne afhjælpe symptomerne. Har man tegn på svær artrose med natlige smerter, hævelse og funktionsbesvær, vil man altid få undersøgt tilstanden nærmere ved lægen. Her vil man få foretaget en røntgenundersøgelse, med henblik på en kirurgisk vurdering. Langt de fleste med slidsymptomer vil dog blive tilbudt det man kalder konservativ behandling. Dette omhandler træning, vejledning og manuel behandling.

Hos Viborg Osteopati er vi udannet i undersøgelse, diagnosticering og behandling af slidgigt. Vores behandlingstilbud tager udgangspunkt i den foreliggende evidens, som vi kombinerer med vores kliniske erfaring. Her vil man altid blive vejledt i både øvelser, træning, livsstil, smertehåndtering og få behandlet sine symptomer og smerter. Vores erfaring er, at manuel behandling, kombineret med øvelser, samt råd og vejledning i smertehåndtering, altid giver det bedste resultat.

Kontakt klinikken allerede i dag, og hør nærmere om hvad vi kan gøre for netop din smertetilstand.