BABY & BØRNEBEHANDLING

Baby & børnebehandling i Viborg

Hos Viborg Osteopati & Fysioterapi er vi uddannet i undersøgelse og behandling både babyer og børn. Kontakt klinikken og hør nærmere om hvad vi kan gøre for dit barn.

Der er ikke noget mere vigtigt for os forældre, end at se vores børn trives. Desværre oplever mange, at der i barnets spæde tid kan opstå problemer, som kan være svære at forklare eller sætte ord på.

Hos Viborg Osteopati & Fysioterapi har vi uddannet os i at undersøge og behandle babyer og børn. Vi kan derfor hjælpe med at udrede og finde årsagen til dit barns mistrivsel. Hos os vil dit barn altid være i trygge hænder.

Hvordan undersøger og behandler vi?

Der kan være flere årsager til at dit barn udvikler tegn på mistrivsel. Derfor er det vigtigt at lave en grundig samtale og undersøgelse, så vi kan kortlægge de mekanismer der ligger bag dit barns symptomer. Vi spørger bl.a. indtil graviditeten, fødslen, amning og generelle trivselstegn, som søvn og gråd. Derefter laver vi en nænsom undersøgelse af dit barn, hvor både bevægelighed, reflekser, sanser, mave- og tarmsystem og sutteteknik bl.a. undersøges. Undersøgelsen afhænger selvfølgelig af barnets alder og vil derfor være individuel fra gang til gang.

Hvis din behandler vurdere at behandling vil gavne dit barns trivsel, vil man blive tilbudt et forløb, hvor målet er at fjerne eller lindre symptomerne. Her vil din behandler både give dig gode råd og vejleding i relevante øvelser man kan lave derhjemme. Derudover vil der typisk blive behandlet mellem 2-5 gange, alt afhængig af problemets omfang.

HUSK! Det er altid barnet der bestemmer varigheden af behandlingen. En konsultation kan derfor tage alt fra 20 min. – 60 min.

Vi behandler og vejleder i følgende:
  • Motoriske problemer
  • Mave- og tarmproblemer